תזונה נכונה
קיקבוקסינג כמה פעמים אמרו לכם את המשפט שכושר עם תזונה לקויה לא שווה כלום? אנחנו לא באנו לבטל את הטענה הזו כיוון שהיא נכונה בהחלט. כמה שלא נתאמן, כמה שלא נתאמץ, ברגע שלא נאכל נכון, לא נראה תוצאות ואין כל טעם למאמץ שהושקע.
אז בואו נתקדם שלב שלב. תחילה נתייחס למרכיב החשוב ביותר – ארוחת הבוקר. אסור לפסוח עליה, גם אם אתם לא מסוגלים לחשוב על אוכל בבוקר, או אוכלים בכוח, חייבים לאכול ולשתות.
למה חשוב לאכול בבוקר? ראשית זה נותן תחושת שובע למהלך כל היום, אחרי שתתמידו לאכול מסודר בבוקר, אתם תשימו לב שלא תתנפלו יותר על שאר הארוחות ביום ותאכלו בצורה רגועה יותר ובריאה יותר. אכילת ארוחת בוקר משפרת את יכולת הריכוז בכמה רמות למשך כל היום, ואפילו אצל תלמידים מחקרים הראו שהיא מביאה לשיפור מצוין בהישגים.
בבוקר מומלץ לאכול דגנים, כריך עם גבינה או ממרח שאתם אוהבים, מומלץ שהלחם יהיה מחיטה מלאה, יוגורט עם פירות וגרנולה (מומלץ להוסיף כפית דבש) , ירקות, או חטיף בריאות (ללא סוכר או שוקולד- משהו שבאמת מכיל דגנים וסיבים תזונתיים). ניתן ואף כדאי לקנח את ארוחת הבוקר בפרי.

לאחר שהדגשנו את חשיבות ארוחת הבוקר נמשיך לטיפים נוספים.

• במהלך היום מומלץ לאכול 3 ארוחות מסודרות – בוקר צהריים וערב.
• ארוחת הצהריים יכולה להכיל בשר או עוף, ולצידו פחמימות (אורז פסטה, פתיתים וכו) והיא יכולה ורצויה להיות מלווה בירקות.
• בארוחת הערב מומלץ לאכול דברים קלים- סלט ללא רטבים שמנים, יוגורט עם גרנולה, כריך, מעדן גבינה וכו'..
• אחרי ארוחת הערב רצוי לא לאכול עוד ושזו תהייה הארוחה המסכמת שלכם. כדאי שהארוחה האחרונה תהייה לפחות 4 שעות לפני זמן השינה.

טיפים נוספים
• אם מאוד מתחשק לכם לאכול משהו ממותק, הקפידו לאכול פרי או חטיף בריאות דל שומן ולא לאכול מיני ממתקים מסוכרים.
• הקפידו לשתות מים במשך כל היום- הימנעו ממשקאות מוגזים ממותקים. המים עוזרים רבות לחילוף החומרים, לבריאות העור ולאיזון ההורמונים בגוף.
• הזכרנו קודם לכן את חשיבותם של סיבים תזונתיים- ונרחיב מעט כעת. על מנת שמערכת העיכול שלנו תתפקד בצורה תקינה הסיבים התזונתיים יכולים מאוד להועיל. תפקידם לספוח מים ולרכך את המזון וכך לתת לאוכל להתעכל ביתר קלות ולהקנות לגוף תחושת אנרגיה ושובע במהלך כל היום.
• לעסו היטב את המזון לפני בליעתו, כך תוכלו למנוע המון בעיות עיכול ולשבוע מהר יותר עם פחות אוכל.
• הימנעו מאכילת מזון מטוגן- פחות שמן, יותר בריאות.
• כאשר אתם מקנחים ארוחה בפרי, מומלץ שהפרי יגיע כשעה לאחר הארוחה כיוון שהגוף שלנו מעכל פירות מהר יותר ולא כדאי לבלבל אותו.
• הימנעו משימוש רב במלח ובאבקות מרק- מליחות מגבירה את התיאבון, ובאבקות המרק יש חומרים כימיים מזיקים.

לפעמים עולה השאלה של כמה לאכול? אז התשובה לכך אינה חד משמעית והיא בהחלט משתנה מאדם לאדם בהתאם לצרכיו ולמימדיו, לאורח חייו ולמבנה גופו.
תזונאי יכול להתאים לכם כמויות לאחר פגישת ייעוץ ובדיקת אלמנטים שונים בגופכם.
הטיפ היחיד שניתן לתת באופן כללי מבלי לבדוק כל אחד ואחת מכם הוא שלא כדאי להפסיק לאכול רק כאשר אתם מרגישים שבעים לגמרי. קצת לפני שמגיעה תחושת השובע, הפסיקו את הארוחה, אפילו אם תחושו מעט מקום בבטן, לאחר רבע שעה של מנוחה אתם תרגישו את השובע ולא תסתובבו עם תחושת כבדות לא נעימה.
* שם:    
* טלפון: 
* נושא:  
* הודעה:
      * חובה