עליה במסה בעזרת חלבונים
עליה במסה בעזרת חלבונים לפני שנפרט לגבי מה כדאי? כמה ולמה? נסביר מהו חלבון, מבנה ותפקיד.
חלבון, זה שרשרת של חומצות אמינו הקשורות בקשרים פפטידים-אלו תרכובות אורגניות.
חלבונים הם המרכיבים העיקריים והחשובים ביותר בגוף האדם. הם הגורמים לרוב המחלות ודרכם גם ניתן לרפא מחלות.
תפקוד לקוי של אחד מהחלבונים בגופנו יכול לגרום לנזקים חמורים ולכן יש להקפיד כל העת על מאזן נכון של חלבונים בגוף.
החלבון הוא אחד החומרים המזינים בגופנו, הוא חיוני לצורכי התפתחות וגדילה ולא כמות מספקת של חלבון תהליכי הבנייה של הגוף עלולים להיפגע.

איך נדע מהי כמות מספקת לכל אדם?
יש להתייעץ כמובן עם איש מקצוע מכיוון שהכמות האופטימאלית לצריכת חלבון משתנה מאדם לאדם בהתאם לגובה, משקל, מין ואורח חיים.
הכמות שמתאימה לאדם מתאמן אינה קרובה אפילו לזו של אדם שלא עושה כושר.
הממוצע לצריכת חלבון לאדם השואף לפתח גוף ושרירים הוא בין 1.2 ל 1.7 גרם על כל ק"ג משקל גוף.
מתי ולמה אנו צורכים יותר חלבונים? ככל שאנו עושים יותר פעילות גופנית, הגוף מגדיל את הדרישה שלו לחלבון. גופנו משתמש בחלבון כמקור אנרגיה עיקרי והוא גורם משמעותי בבניית השריר והגדלת המסה בגוף.
בתחילת האימונים הגוף ידרוש כמות גדולה יותר של חלבון ואילו בהמשך האימונים דרישות אלו יתאזנו.

ולשאלה החשובה ביותר? ככל שגופנו יקבל יותר חלבונים מסת השריר שלנו תעלה?
התשובה היא כן!!!
ככל שגופנו יקבל כמות גדולה יותר של חלבונים, השריר יתפח ביתר מהירות אבל.. ויש כאן אבל גדול- יש גבול לכמות שהגוף שלנו מסוגל לצרוך, אם נגדיל כל פעם את כמות החלבון, נוכל להבחין בשינוי פיזי אך כשנגיע לכמות מסוימת הגוף כבר לא יגיב לשינוי ולכן לא מומלץ לעבור את הרף של 2.3 גרם לק"ג משקל גוף. ע"פ מחקרים מעבר לכך לא רואים שינוי ויכול להיגרם רק נזק לגוף.

נשאלת כל העת השאלה האם כדאי להשתמש באבקות חלבון או שעדיף להסתמך על מקורות מזון טבעיים? תמיד עדיף את הדרך הטבעית. אין כל פסול באבקות החלבון – זהו פשוט ריכוז גדול מאוד של חלבון אבל אנו חייבים לזכור שכאשר אנו צורכים חלבונים ממקור טבעי, אנו מקבלים הרבה מעבר לחלבון והגוף שלנו זוכה לויטמינים ותוספי מזון חשובים יחדיו.
כאשר אנו לוקחים את אבקת החלבון זה חלבון בלבד! ללא שום תוספי תזונה שנקבל במזון הטבעי.

למה בכל זאת אבקת חלבון? כי קשה מאוד לאכול את כמויות החלבון הדרושות במזון טבעי ולא תמיד יש זמן וכוח להכין ארוחה עתירת חלבונים אחרי אימון מפרך ולכן מומלץ להשתמש באבקת החלבון רק לצורך תוספת ולא כתחליף לארוחה המכילה חלבונים.
זכרו- זהו לא תחליף למזון הרגיל שלנו!
מזון עשיר בחלבון: בשר, קטניות, מוצרים העשויים מסויה, דברי חלב, ביצים ודגים.

הסכנות בצריכת יתר של חלבון:
תיתכן הצטברות של אמוניה בכליות ומכך יגרם נזק לכליות ולתפקודן.
בעיות במערכת העיכול .
יש להדגיש כי בעיות נגרמות כתוצאה מצריכה מוגזמת של חלבון ובמידה ולוקחים חלבון תחת פיקוח לא אמור להיגרם כל נזק.
מתי לצרוך יותר חלבון- בתחילת האימונים או בסוף האימון - חובה!.
* שם:    
* טלפון: 
* נושא:  
* הודעה:
      * חובה