חילוף חומרים
חילוף חומרים חילוף חומרים או מטבוליזם הוא מספר הקלוריות שאנו שורפים במצב מנוחה. זהו תהליך שמתרחש אצל כל אדם ואדם ומתבסס על קליטת חומרים, עיבודם ושימוש בהם על מנת לספק אנרגיה לגוף.

חילוף חומרים טוב הוא אחד הגורמים אשר עוזרים לנו להרזות ולשרוף יותר שומנים ואנו נציג מספר דרכים להגברת חילוף החומרים בצורה טובה שלא תפגע בתפקודי הגוף.

לפני שנמשיך לפרט חשוב לנו להדגיש כי אנשים לא עולים במשקל מכיוון שחילוף החומרים שלהם לא תקין. זוהי שמועה בלבד והיא ממש לא נכונה.

מומלץ לכל אחד לבצע בדיקה של חילוף החומרים בגופו. זוהי בדיקה פשוטה המודדת בעצם את קצב צריכת החמצן של הגוף- כמה חמצן אנו צורכים בזמן נתון. בהתאם לנתוני צריכת החמצן שתקבלו יחשבו עבורכם את קצב חילוף החומרים.

מה יכול לפגוע לנו בחילוף החומרים?
*דיאטות "כאסח" – לא מומלץ בשום אופן! התוצאות נוראיות.
*חוסר בויטמינים ובאבות המזון.
*אי הקפדה על פעילות גופנית.
*תזונה לקויה.
*חוסר שתייה.

מה יכול לעזור לנו לשיפור קצב חילוף החומרים?
*אכילה ע"פ דיאטה קבועה ומבוקרת. קבעו לכם לימיט שמעבר לכך אתם לא אוכלים והתחילו להרגיל את הגוף למצב החדש. הקפידו על כך שהגבול לא יהיה נמוך מדי ושאכן תקבלו את כל אבות המזון בארוחה ותגיעו למידה מסוימת של שובע – המטרה היא לא להרעיב את עצמכם.
* הקפדה על שעות שינה מסודרות ומרובות. כידוע, גופנו שורף המון קלוריות במצב שינה. הגוף ממקד את כל האנרגיה שלו לפירוק חומרים ולהגברה חיובית של קצב חילוף החומרים.
שעות שינה מעטות גורמות לנו לתחושת רעב מתמדת כיוון שלא מגיע חמצן למוח. – אם אין חמצן אין אנרגיה וכשאין אנרגיה הגוף דורש אותה בדרך כלל ע"י מזון.
*הקפדה על כושר גופני. כושר גופני מכניס את הגוף למעין מסגרת מאוד חיובית של שריפת שומנים. אנחנו עוזרים למערכות הפירוק של גופנו לשרוף שומנים ורעלנים ולא משאירים להם את כל העבודה. זה קודם כל מקל על הגוף ובנוסף, עוזר לנו לפתח סיבולת לב ריאה- קצב לב גבוה עוזר משמעותית לשיפור חילוף החומרים.
*שתייה מרובה- תהליכים של שריפת קלוריות בחילוף החומרים שלנו מחייבים נוכחות מלאה של מים. ככל שנשתה יותר מים כך נעלה את קצב שריפת הקלוריות וחילוף החומרים בגוף.
המשימה אינה קשה כל כך- הקפידו לשתות כל יום 10-12 כוסות מים. יוצא בערך כוס מים על כל שעה שאתם ערים בה. כמובן זה אישי לכל אחד ואחת.
*כאשר אוכלים- אכלו טוב. שימו לב כי הארוחה שלכם כוללת את כל אבות המזון. הקפידו על אכילת פירות וירקות וחשוב לשים דגש- לא לאכול יותר מדי! קצת לפני שאתם מרגישים ששבעתם- עצרו!

טיפ חשוב - אל תשוו את עצמכם לאחרים. אין לכולנו את אותו קצב של חילוף חומרים – הוא שונה לחלוטין מאדם לאדם.
ההבדל בין גבר לאישה הוא עצום, הגיל משחק תפקיד, מבנה הגוף והרכב ה DNA שהרי הוא שונה אצל כולם.
* שם:    
* טלפון: 
* נושא:  
* הודעה:
      * חובה